Verzendkosten in het nieuws

Kan je het nog maken om bezorgkosten te rekenen?

NOS op 3, vrijdag 14 augustus 2015

Na Hello Fresh en Picnic komt nu ook Albert Heijn met een eigen ‘maaltijdbox’. Gratis bezorgd uiteraard, want ze kunnen niet achterblijven. En dat geldt voor meer bedrijven: steeds vaker krijg je je bestelde spullen gratis bij de deur afgeleverd.

Krijgen we straks alles gratis thuisbezorgd? Ja, zegt Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing en retail aan de Nijenrode universiteit. Nee, zegt retaildeskundige Paul Moers… Lees verder op nos.nl

Belgische webwinkels hebben veel last van concurrentie uit Nederland

7 februari 2015 publiceerde de NOS een bericht over de moeite die internetwinkels in België hebben met de concurrentie uit Nederland. Belgen schijnen veel te bestellen in Frankrijk en Nederland. Een van de oorzaken is de snellere levering vanuit Nederland en Frankrijk. Pakketjes uit het buitenland komen vaak sneller aan dan bestellingen die door Belgische winkels worden verzonden. In België is werken in de avonduren duurder en beperkt toegestaan. Daardoor is het lastig een bestelling die ’s avonds wordt geplaatst de volgende dag te bezorgen. Enkele Belgische online winkels verplaatsen hun distributiecentra daarom naar plaatsen over de grens.

 

Label54 en Bulls & Birds failliet

23 december zijn de online keldingwinkels Label54 en Bulls & Birds failliet gegaan. Daarom hebben we deze verwijderd van verzendkostenvrij.nl. Uiteraard kun je deze winkels weer vinden in het overzicht met winkels die je bestelling gratis bezorgen wanneer er een doorstart is gemaakt.

 

Amerikanen hebben liever gratis verzending dan snelle verzending

Uit onderzoek in opdracht van pakketbezorger UPS blijkt dat Amerikanen liever kiezen voor gratis verzending dan een snellere verzending van hun online aankopen. Dat is te lezen in een artikel van The Wall Street Journal van 10 juni 2014.

 

Steeds meer mensen winkelen online

Op 30 juni 2014 liet Centraal Bureau voor de Statistiek weten dat het aantal personen dat online winkelt nog steeds toeneemt. In 2013 zei 83% van internetters van 12 tot en met 73 jaar online te winkelen. Dat zijn 400.000 mensen meer dan een jaar eerder. Vooral vakanties en kleding worden vaak online aangeschaft.